Denný poriadok
Prevádzka MŠ je denne od 6.00 hod. do 16.00 hod.
6.00 h – otvorenie prevádzky
- schádzanie sa detí v triedach
- hry a činnosti podľa výberu detí a riadené aktivity učiteľkou
činnosti zabezpečujúce životosprávu – hygiena
desiata 8 00h – 9 00 h
- hry a činnosti podľa výberu detí a riadené aktivity učiteľkou
- zdravotné cvičenia
- pobyt vonku – vycházka so získaním poznatkov o okolí, prírode, hry v záhrade (pohybové hry so spevom, využitie záhradného náradia a náčinia, pieskovísk, hry s hračkami, dopravné a environm. hry, voľné hry)
činnosti zabezpečujúce životosprávu – hygiena
obed 11 00h - 12 00h
- Odpočinok – literárne, hudobné chvíľky a rozhovory, pokojné aktivity s učiteľkou- zohľadnené vekom a potrebami detí.
činnosti zabezpečujúce životosprávu – hygiena
olovrant 13 45h – 14 30h
hry a činnosti podľa výberu detí a riadené aktivity učiteľkou , pobyt vonku
16.00 h – ukončenie prevádzky
Pri usporiadaní denných činností sa:
• zabezpečuje vyvážené striedanie činností s dôrazom na vytvorenie bezstresového prostredia pre deti, učiteľky a aj ostatných zamestnancov materskej školy, ale aj pre rodičov/zákonných zástupcov,
• dodržiavajú zásady zdravej životosprávy detí,
• vytvára časový priestor na hry, učenie a učenie sa dieťaťa,
• dodržiava pevne stanovený čas na činnosti zabezpečujúce životosprávu detí.
Pri striedaní denných činností učiteľka rešpektuje:
• pravidelnosť – poskytnúť podmienky a priestor na spontánne hry, vzdelávacie aktivity, pobyt vonku a zabezpečiť ich pravidelné opakovanie
• dôslednosť – umožniť dieťaťu dokončiť hru, príp. presunúť ju vytvorením vhodných podmienok na neskorší čas, alebo viesť deti dôsledne a citlivo k dodržiavaniu pravidiel slušného správania v akejkoľvek situácii
• optimálny biorytmus –umožniť pravidelnosť v činnostiach zabezpečujúcich životosprávu, pri zabezpečovaní hygienických potrieb, pravidelnosť odpočinku, zdravotných cvičení
• bezstresové prostredie –uspokojovať potreby a záujmy detí, nenáhliť sa v realizácii výchovnovzdelávacích činností, znížiť hlučnosť v triede používaním primeranej hlasovej intenzity, primeraných neverbálnych prejavov
Súčasťou denného poriadku sú:
- hry a činnosti podľa výberu detí- spontánne alebo učiteľkou navodzované hry a hrové aktivity detí. Súčasťou hier sú vopred plánované cielené vzdelávacie aktivity.
- zdravotné cvičenia - obsahujú zdravotné cviky, relaxačné a dychové cvičenia.
- vzdelávacie aktivity - cieľavedomá, zmysluplná, konkrétna výchovno-vzdelávacia činnosť realizovaná doobeda alebo poobede. Sú ako samostatné organizačné jednotky alebo sú súčasťou ostatných denných činností.
- pobyt vonku - obsahuje pohybové aktivity detí, vychádzky, edukačné aktivity. Realizuje sa denne, výnimkou sú dni, kedy sú nepriaznivé klimatické podmienky.
- odpočinok - realizuje sa v závislosti od potrieb dieťaťa.
- činnosti zabezpečujúce životosprávu (osobná hygiena, stravovanie, stolovanie) - realizujú sa v stanovenom čase. Čas podávania stravy je zohľadnený podmienkami materskej školy.